Page 64 - EnterUL ONLINE
P. 64

ROZHOVOR: PAVEL TOŠOVSKÝ

               STRATEGIE ROZVOJE MĚSTA

               „V roce 2018 Ústí nad Labem zahájilo zpracování nové Strategie rozvoje města na
               období 2021-2030 (dále jen Strategie 2030) a dalších navazujících strategických
               dokumentů. Strategie představuje dlouhodobý koncepční dokument, který stano-
               vuje vizi budoucího stavu a konkrétní opatření pro podporu rozvoje města, jejichž
               výsledkem bude zvýšení kvality života pro jeho občany a návštěvníky.“
               Informace z webu www.strategie-usti.cz v rozhovoru doplní Ing. Pavel Tošovský,
               3. náměstek primátora města Ústí nad Labem.

               Pokud bychom se ohlédli za Strategií města s ohledem na zájmy a potřeby oby-
               v letech 2015-2020, k čemu bychom došli? vatel, životního prostředí a finančních pros-
               Při vyhodnocování Strategie rozvoje města tředků.
               2015-2020 zjišťujeme, že nastavení a četnost
               indikátorů znemožňuje objektivně vyhod- Součástí všeho je tzv. akční plán i zásob-
               notit úspěšnost naplňování cílů, poněvadž ník projektů. K čemu oba slouží?
               se zvolené indikátory v některých případech Akční plán je tvořen v souladu s rozpočtem
               nedají měřit a chybí cílové hodnoty.          města a obsahuje projekty, jejichž realizace
               Ve Strategii 2030 se nemožnosti měření vede k naplnění stanovených cílů strategie.
KŘÍŽEM KRÁŽEM  indikátorů chceme vyvarovat, čímž vyhodno- Projekty do akčního plánu jsou vybírány ze
               cování bude přesnější. Hodnocení strategie zásobníku projektů. Vložit projekt do zásob-
               tzv. evaluace probíhá každý rok a je k nahléd- níku projektů může i veřejnost prostřednict-
               nutí na webu strategie.                       vím vyplnění projektové fiche.
                                                             Projektové záměry může veřejnost podávat
               Představíte nám základní oblasti nové každý rok od ledna do dubna.
               Strategie?
               Image města jako metropole regionu, Kvali- Jak tomu všemu má rozumět„obyčejný“
               ta života a soudržnost obyvatel, Prosperita občan a kterak se do projektu může
               města a Udržitelná mobilita. Image města zapojit?
               se zabývá kultivací veřejného prostoru, Stanovením vize a cílů dává město najevo,
               zvýšením atraktivity města pro cestovní ruch kam chce směřovat vývoj a do jakých oblastí
               a zlepšením obrazu města. V oblasti Kvalita chce investovat. Obyvatelé města se mohli
               života a soudržnost obyvatel jde o zlepšení zapojit do pracovních skupin nebo se zúčast-
               nabídky služeb města pro život obyvatel nit veřejných projednání. Další možností je
               a posílení soudržnosti obyvatel města.        vyplnění projektové fiche nebo zapojením
               Prosperita města posiluje atraktivitu města se do projektů pocitová mapa a participativní
               pro podnikání a investice, zejména pomocí rozpočet Ústečané společně.
               vzdělávání a inovací. V Udržitelné mobilitě                                   -ED-
64 jde o zajištění dostupnosti a dosažitelnosti
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69