Page 26 - EnterUL ONLINE
P. 26

ROZHOVOR: MAREK KORBÉLYI

        UMĚLECKÁ ŠKOLA

       V DOBĚ DISTANČNÍ VÝUKY

HUDBA  Školy nejen na Ústecku se v současné době potýkají s distanční výukou – Pojďme se
       díky rozhovoru s panem ředitelem Markem Korbélyi podívat, jak se studuje v Základ-
       ní umělecké škole Evy Randové v Ústí nad Labem.

       Studium jakých oborů v ZUŠ Evy Randové      Nový školní rok jede na plné obrátky.
       nabízíte?                                   Jak byste ho popsal?
       Všechny čtyři, které je možno v ZUŠ vyučo-  Mísí se zde dva pohledy na chod školy
       vat – tedy hudební, taneční, výtvarný       v současném stavu. Jedním je situace s nou-
       a literárně-dramatický.                     zovým stavem a znemožnění normálního
       Je nějaká výuka, kterou v Ústí nabízí       průběhu výuky. Tím druhým opětovné silné
       pouze vaše škola?                           nasazení našich učitelů, rodičů a žáků, aby-
       Takové specifikum nemáme, ale to je dáno    chom se maximálně přiblížili běžné výuce.
       tím, že jsme s ostatními řediteli v častém  Jakým způsobem vyučujete distančně?
       kontaktu a vyměňujeme si nápady a zku-      Liší se to v jednotlivých oborech nebo
       šenosti. Do našeho portfolia vyučovaných    máte jednotný systém?
       předmětů by se mi líbily melodické bicí     Je to pro nás výzva, ale budujeme na
       nástroje – již je nabízíme – a harfa.       získaných zkušenostech z jara tohoto roku.

                                                                      Tehdy jsme hledali a vy-
                                                                      užívali více platforem,
                                                                      ale nyní pracujeme
                                                                      například s MS Teams,
                                                                      které nám umožňují
                                                                      přehledně komuniko-
                                                                      vat, sdílet materiály,
                                                                      vést on-line hodiny
                                                                      a podobně.

                                                                           Měla jarní situace
                                                                           s distanční výukou
                                                                           vliv na počet žáků
                                                                           v ZUŠ?
26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31