Page 48 - EnterUL ONLINE
P. 48
ROZHOVOR: JANA DAVIDOVÁ & LUCIE TAIFL
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN
ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
KŘÍŽEM KRÁŽEM Co si představit pod zkratkou MAP (www.mapls.cz)? Jedná se o „Místní Akční Plán“
rozvoje vzdělávání prioritně zaměřený na rozvoj vzdělávání dětí a žáků do 15 let
v našem území. Jednotlivé projekty Místních akčních plánů fungují na území téměř
celé republiky a mají za úkol zejména podpořit spolupráci aktérů ve vzdělávání
a aktivně působit v naplňování potřeb nutných k rozvoji vzdělávací soustavy.
MAP pro Ústí nad Labem a přilehlé okolí zpracovávají zaměstnanci MAS Labské
skály ve spolupráci se Statutárním městem Ústí nad Labem. Kancelář projektu MAP
najdete na ústecké Žižkově ulici. Více se toho můžeme dozvědět od manažerky
projektu Jany Davidové a koordinátorky aktivit Lucie Taifl.
Co bylo (a stále je) hlavním cílem MAS Jak nejjednodušeji lze aktivity MAS
Labské skály založené v říjnu 2005? Labské skály vnímat?
Zásadní myšlenkou je metoda LEADER, kdy Dvěma hlavními aktivitami jsou Strategie
MAS je hybatelem změn na komunitní úrovni komunitně vedeného místního rozvoje, což je
a podporuje rozvoj spolkové činnosti, dobro- plánování a realizace rozvoje venkova obecně
volnictví, komunitního společenského života a druhou je Místní akční plánování v oblasti
a aktivního zapojení občanů do chodu obcí. rozvoje vzdělávání (MAP). Dá se tedy říct, že
Hlavním cílem MAS Labské skály, jako jednotně je stěžejní aktivitou a hlavním cílem
spolku sdružujícímu aktivní zástupce obcí, strategické plánování pro účelné směřování
podnikatelů, spolků, škol a občanů v území, evropských prostředků založené na shodě
je rozvoj založený na komunitní spolupráci všech výše zmíněných subjektů.
v mnoha různých oblastech.
Jedná se o podporu místního rozvoje Co je hlavním cílem a přínosem reali-
v oblastech školství, zemědělství, občanské zace místních akčních plánů?
vybavenosti obcí (chodníky, hasičské zbroj- Jana: Hlavně podpora vedení škol a učitelů
nice, sportoviště, veřejné prostory apod.), v rozvoji, snaha o budování funkční spolu-
obnovy památek, cestovního ruchu, dále práce a sdílení zkušeností vedoucí ke
zaměstnanosti a řady dalších oblastí veřej- zvyšování úrovně vzdělávání.
48 ného života. Lucie: V praxi je pro to realizována a podpořena