Page 36 - EnterUL ONLINE
P. 36
HUDBA: WILL EIFELL
HUDBA MÁLO ČASU SPÁT
ANEB ÚSTECKÉ
LAPTOPOVÉ PÍSNIČKÁŘŠTÍ
WILL „Po čtyřech letech konečně hotový.“ Těmito slovy jsme
otevřeli s Willem Eifellem interview o jeho nové desce Málo
času spát. Na ústecké hudební scéně se pohybuje už dlouho,
MÁLO pokud byste ho však přeci jen neznali, představte si mladého
ČASU
S PÁT Boba Dylana, který miluje Saroyanovy knihy, duchem si létá
pár metrů nad zemí jako Patti Smith, ale večery rád tráví
EIFELL namísto v Central Parku u kultovního Ježka na Schodovce.
„Jak se cítíš?“ ptám se Eifella. Občas to byly i radikální zásahy, ale vždy
„Upřímně? k lepšímu.“ Ty vyústily až ve spoluautorství
Strašně šťastně a nadšeně.“ dvou songů a jednu zásadní změnu: „Odteď
chci nad písničkama ještě víc přemýšlet. Myslel
A není se čemu divit. Na zbrusu nové desce jsem, že jsem v tom dost hluboko ponořený, ale
naleznete osm písní, z nichž některé napsal ukázalo se, že jsem se jen plácal na hladině.“
už před čtyřmi lety. Usilovně na nich praco- Přesto ale nejde o koncepční desku.
val a piloval k dokonalosti poslední dva roky. Ústředním tématem zůstávají drobné
Tehdy se totiž poprvé potkal s Dominikem důvody nespavosti.
Zezulou, známým z projektu Post-hudba
nebo Děti mezi reprákama. U piva dohodli, že Málo času spát vypráví o všem.
do další desky Willa Eifella půjdou společně Dlouhém suchu a vedru, bolesti, rozpada-
– Will jako autor, Dominik jako producent. jících se vztazích, ale i naději. Will Eifell
prostě zůstává tak poetický, jak to umí nejlíp.
Tato neočekávaná spolupráce zcela změnila Co se tedy změnilo?
jejich dosavadní proces tvorby. „Není tam moc folku, je to spíš laptopový
„Je to zlomová deska. Vždycky jsem uznával písničkářství. Původně jsem chtěl folkovou
teorii první dobré písničky a ctil spontánnost, desku, ale nakonec je to místy až taneční elek-
ale s Dominikem se to naprosto změnilo a osm tro, deska je barevná, pestrá a snad zajímavá.“
písní jsme drhli furt dokola, až jsme z nich Většina písní se narodila u kytary a všechny
vymáčkli to nejlepší.“ nástroje se nahrávaly v jeho kuchyni. To je
Pro něj šlo o nezvykle pomalý tvůrčí přístup, jedno z neobyčejných kouzel Willovy tvorby,
který ale přinesl své ovoce. dokáže si v domácích podmínkách nahrát
36 „Dominik netlačil nic svého, jen mě usměrňoval. téměř vše sám.