Page 6 - EnterUL ONLINE
P. 6

ROZHOVOR: PETR KUNEŠ

      FILMY PRO PŘÁTELE
   KVALITNÍ KINEMATOGRAFIE

   Ústecký Veřejný sál Hraničář v lednu prošel velkou změnou. Úspěšnou crowd-
   fundingovou kampaň, jež vynesla téměř šestset tisíc, proměnil v obměnu za
   nejaktuálnější techniku, díky které se teď dveře filmového programu otevřely
   dokořán a filmový divák se tak může těšit na letošní bohatý program.

   Petře, jaká je přesně tvá pozice ve byl jsem nadšenej, že jsem dostal lano od
   Veřejném sálu Hraničář?                    Hraničáře. Zatím to lano neprasklo, což mě
   Nadneseně by se dalo říct, že jsem něco upřímně hodně těší.
   jako dramaturg kina. Starám se o program,
   hledám filmy a pak jejich nasazení konzultu- Můžeš po technické stránce co nejvíce
   ju s ostatními. Ale to v tom lepším případě. přiblížit, k jaké změně v Hraničáři došlo?
   Spíš je direktivně na-                                       Považuju se za tech-
   píšu do sdíleného ka-                                        nického analfabeta,
   lendáře a ony se pak                                         ale když už někdo po
   promítají.                                                   mě chce vysvětlit,
                                                                k čemu ta digitalizace
   O filmy ses staral                                           prospěla, vysvětluju
   už v rámci Experi-                                           to následovně: aby
   mentálního prosto-                                           mohl Hraničář promítat
   ru Mumie. Byla to                                            všechny filmy z nabídky
   shoda náhod nebo                                             všech českých filmových
   jsi k tomu inklinoval                                        distributorů, musí splňo-
   odjakživa?                                                   vat nějakou technickou
   Měl jsem filmy vždycky                                       normu, splnit podmínky,
   rád a bavilo mě cho-                                         mít všechny ty technický
   dit do kina. A když jsme s Honzou Holin- věci posichrovaný. Pak se stane důvěryhod-
   gerem převzali prostory, kde pak byla Mumie, ným partnerem a otevřou se mu dveře k velký
   strašně jsem se těšil, že budu dělat kino, pro- filmový nabídce. Takže Hraničář obměnil
   tože tam byl pěknej, komorní kinosál. Vydržel projektor, dovybavil zvukovou aparaturu
   jsem tam skoro deset let, kino se celkem a vylepšil plátno. Dostal na to razítko a dveře
   chytlo, chodili i lidi. A když Mumie skončila, filmové nabídky se mu otevřely dokořán.
6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11