Page 14 - EnterUL ONLINE
P. 14
ROZHOVOR: FILIP NUCKOLLS
DIVADLO Rozhovor s Filipem Nuckollsem
Filipa Nuckollse není třeba široce představovat. Je jednou z osobností,
které za poslední léta zanechaly v Činoherním studiu velmi výraznou
stopu. Ať už ho řadíme mezi osobité a originální režiséry, umělecké
šéfy nebo společenské tahouny, vždy bude Filip Nuckolls jedním
z nejdůležitějších lidí, kteří spojili svou kariéru s ústeckou činoherní
scénou. Na konci června vás čekají dvě premiérová představení Snu noci
svatojánské Williama Shakespeara na hradě Střekov a jak je už u nás
v divadle dobrým zvykem, opět se režie ujal Filip Nuckolls.
www.cinoherak.cz Čím je Sen noci svatojánské a spotřebitelsky méně komplikované
v kontaxtu Shakespearovy tvorby variantě. I tak ale mám na střekovském
výjimečný? hradě vytipovaná tři místa, kde by se
Sen noci svatojánské má několik postupně příběh unikajících milenců
výjimečností – patří mezi pouhé měl odehrát. A těším se na to.
3 kusy, který Shakespeare nenapsal Tímto kusem pravděpodobně
podle nějaké předlohy, je jedinou uzavíráš svou shakespearovskou
hrou, kterou nenapsal pro klasické dráhu v Činoheráku. Jak na ni
jeviště – je to svatební komedie. Víme, budeš vzpomínat?
že se hrála v roce 1604 před králem Pokud tomu tak je, pak to má krásně
Jakubem a že byla velmi populární, numerologicky symbolickej podtext.
neboť za Shakespearova života vyšla Začínali jsme tehdy Romeem a Julií
tiskem dokonce dvakrát (v okleštěné a končím tedy Snem – oba texty
podobě). Shekespeare zřejmě napsal v roce
Premiéra proběhne na hradě 1595 a skutečně, myslím, že ty texty
Střekově, kde Sen noci svatojánské nějak spolu komunikují (zakázaná
představíš dokonce dvakrát. láska, vzepření se mladé generace proti
Jak prostředí gotické zříceniny nařízení tradice…). A je taky paradoxní,
využiješ? že jsem v Ústí spojovanej převážně
Jedním z motivů Snu noci svatojánské se Shakespearem. Pro mě vždy byl
je cesta, putování. Byl bych rád, kdyby jenom zpestřením konce sezóny.
i diváci trochu v průběhu představení Mě vlastně hlavně zajímají nové texty,
putovali. Od velkorysých plánů (začít současné texty, Shakespeare je přes
na hradě, putovat lesem „zázraků“ svou velikost a genialitu přeci jenom
až na louky u Nové vsi) jsme se 400 let mrtvej a na jeho hrách je to
dostali, jak už to bývá, k technicky zkrátka znát.
14