Page 14 - EnterUL ONLINE
P. 14

ROZHOVOR: FILIP NUCKOLLS

DIVADLO                    Rozhovor s Filipem Nuckollsem

                           Filipa Nuckollse není třeba široce představovat. Je jednou z osobností,
                           které za poslední léta zanechaly v Činoherním studiu velmi výraznou
                           stopu. Ať už ho řadíme mezi osobité a originální režiséry, umělecké
                           šéfy nebo společenské tahouny, vždy bude Filip Nuckolls jedním
                           z nejdůležitějších lidí, kteří spojili svou kariéru s ústeckou činoherní
                           scénou. Na konci června vás čekají dvě premiérová představení Snu noci
                           svatojánské Williama Shakespeara na hradě Střekov a jak je už u nás
                           v divadle dobrým zvykem, opět se režie ujal Filip Nuckolls.

         www.cinoherak.cz  Čím je Sen noci svatojánské              a spotřebitelsky méně komplikované
                           v kontaxtu Shakespearovy tvorby          variantě. I tak ale mám na střekovském
                           výjimečný?                               hradě vytipovaná tři místa, kde by se
                           Sen noci svatojánské má několik          postupně příběh unikajících milenců
                           výjimečností – patří mezi pouhé          měl odehrát. A těším se na to.
                           3 kusy, který Shakespeare nenapsal       Tímto kusem pravděpodobně
                           podle nějaké předlohy, je jedinou        uzavíráš svou shakespearovskou
                           hrou, kterou nenapsal pro klasické       dráhu v Činoheráku. Jak na ni
                           jeviště – je to svatební komedie. Víme,  budeš vzpomínat?
                           že se hrála v roce 1604 před králem      Pokud tomu tak je, pak to má krásně
                           Jakubem a že byla velmi populární,       numerologicky symbolickej podtext.
                           neboť za Shakespearova života vyšla      Začínali jsme tehdy Romeem a Julií
                           tiskem dokonce dvakrát (v okleštěné      a končím tedy Snem – oba texty
                           podobě).                                 Shekespeare zřejmě napsal v roce
                           Premiéra proběhne na hradě               1595 a skutečně, myslím, že ty texty
                           Střekově, kde Sen noci svatojánské       nějak spolu komunikují (zakázaná
                           představíš dokonce dvakrát.              láska, vzepření se mladé generace proti
                           Jak prostředí gotické zříceniny          nařízení tradice…). A je taky paradoxní,
                           využiješ?                                že jsem v Ústí spojovanej převážně
                           Jedním z motivů Snu noci svatojánské     se Shakespearem. Pro mě vždy byl
                           je cesta, putování. Byl bych rád, kdyby  jenom zpestřením konce sezóny.
                           i diváci trochu v průběhu představení    Mě vlastně hlavně zajímají nové texty,
                           putovali. Od velkorysých plánů (začít    současné texty, Shakespeare je přes
                           na hradě, putovat lesem „zázraků“        svou velikost a genialitu přeci jenom
                           až na louky u Nové vsi) jsme se          400 let mrtvej a na jeho hrách je to
                           dostali, jak už to bývá, k technicky     zkrátka znát.

14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19