Page 6 - EnterUL ONLINE
P. 6

DIVADLO           ROZHOVOR: JAROSLAV ACHAB HAIDLER

         JAROSLAV ACHAB HAIDLER
           ANI „MATURUJEME SNADNO“,
                ANI HRA NA KLASIKU

         Jedna z výrazných hereckých osobností současného ansámblu Činoheráku, dále také
         překladatel, fotograf, regionální politik, tím vším byl a je Jaroslav Achab Haidler. Kro-
         mě divadla, se kterým je silně spjatý, také dokumentuje židovské hřbitovy v Čechách
         a na Moravě. Výsledkem této práce je projekt Kešet, který je k nalezení na internetu.
         Rozhovorem s Achabem zveme na srpnovou Divadelní zahradu, která se počtvrté
         uskuteční v prostorách zahrady ústeckého Českého rozhlasu Sever.

              foto: Tomáš Lumpe  Vybavíte si moment, kdy jste stál popr-
                                 vé na jevišti? Jaký to tehdy byl pro vás
6                                pocit?
                                 Někdy v 70. letech, tedy za hlubokého totáče.
                                 Patrně před narozením mnoha z vás uživatelů
                                 Enteru. Konkurs do ochotnického spolku.
                                 Pocit? To nemůže vyjít... Vyšlo.
                                 A co vaše první role v ústeckém Činohe-
                                 ráku?
                                 Když mne Petr Poledňák angažoval (po pře-
                                 vratu) z Brna do Ústí, byla pro mne největší
                                 výhrou samotná „značka“ Činoherák. Přišly
                                 asi nějaké záskoky, první větší rolí byl Ivan
                                 v Karamazích. Ale to už je taky prehistorie.
                                 Utráceli bychom písmena a řádky.
                                 V roce 2014 přes velmi nejistou situaci
                                 vstal Činoherák z mrtvých. Čím byla
                                 tato zkušenost pro divadlo nejvíce pro-
                                 spěšná?
                                 Poznáním, že herec má hrát, divák není
                                 blbej, na divadlo není dobré šlapat a politika
                                 je svinstvo.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11